خلبان سالی راید (Sally Ride) – سال انتخاب: 1983

خلبان سالی راید (Sally Ride) – سال انتخاب: 1983

سال ۱۹۸۳، سالی راید خلبان زن امریکایی باشکوهی را آغاز کرد. وی نخستین زنی بود که به عنوان خلبان فضانوردی وارد فضا شد و به این ترتیب تاریخ را با رنگی تازه و مثبت پر کرد. سالی راید یکی از پیشگامان و الهام بخش‌های علم و فضا بود و با شجاعت و استعداد خود، به عنوان نمادی از قدرت زنان در علم و فناوری شناخته می‌شود.

سالی راید در سال ۱۹۵۱ در لوس آنجلس متولد شد و از کودکی به علوم علاقه‌مند شد. او در دانشگاه استنفورد تحصیل کرد و در رشته فیزیک با رتبه برتر فارغ التحصیل شد. پس از فارغ التحصیلی، به دانشگاه کالیفرنیا در سان دیگو پیوست و مدتی در آنجا تدریس کرد. اما زمانی که ناسا به دنبال خلبانان فضانورد بود، سالی راید شجاعت و استعداد خود را به نمایش گذاشت و موفق شد برگزیده شود.

در سال ۱۹۸۳، سالی راید به همراه خلبان دیگری به نام جان و. يانگ (John W. Young) در مأموریت اسپیس شاتل چالنجر شرکت کرد. این مأموریت، به عنوان مأموریت STS-7 نیز شناخته می‌شود و در تاریخ فضانوردی آمریکا به عنوان یکی از لحظات مهم تلقی می‌شود. سالی راید در این مأموریت به عنوان متخصص بار و علم، پرونده‌های فضایی را مورد بررسی قرار داد و تحقیقاتی را انجام داد.

عملکرد سالی راید به گونه‌ای است که تا به امروز همچنان در ذهن ما زنده است. او علاوه بر انجام تحقیقات علمی، برنامه‌های آموزشی بسیاری برای دانش‌آموزان و جوانان برگزار کرد. او به خصوص به جوانان دختر تشویق می‌کرد تا در حوزه‌های علمی و فناوری شرکت کنند و به دنبال رویاهای خود بروند. این الهام‌بخشی‌ها و تشویق‌ها باعث شد تا زنان بیشتری به دنبال حضور در حوزه فضا و علم بروند و تعهدی بیشتری به تحقق رویاهای خود داشته باشند.

سالی راید تا سال ۲۰۱۲ در ناسا خدمت کرد و در ادامه به عنوان استاد در دانشگاه کالیفرنیا فعالیت کرد. وی در سال ۲۰۱۲ بعد از مبارزه با سرطان درگذشت. اما وراثتی که از خود بر جا گذاشت، بسیار ارزشمند است. سالی راید نه تنها برای خودش، بلکه برای تمامی زنانی که به دنبال رویای پرواز در فضا هستند، نمادی از امید و قدرت است. او به عنوان یکی از بزرگترین شخصیت‌های هوافضا در تاریخ شناخته می‌شود و به عنوان الهام‌بخشی برای نسل‌های آینده خواهد ماند.

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در email
Email
اشتراک گذاری در print
Print

با ما تماس بگیرید

02144672280

برای ما ایمیل ارسال کنید

info@homaatc.com

اینستاگرام ما

homa.atc@

ساعات کاری ما

شنبه تا چهارشنبه 8 الی16
پنجشنبه 8 الی 12

تهران – شهرک اکباتان – خیابان عموییان (بیمه پنجم) – نبش کوچه دوم غربی

مشاوره

تمامی حقوق این وب سایت متعلق است به مرکز آموزش های هوایی هما

https://mehdizenhari.comطراح وب سایت و هوش مصنوعی : مهدی زنهاری