خلبان جان گلن (John Glenn) – سال انتخاب: 1962

خلبان جان گلن (John Glenn) – سال انتخاب: 1962

جان گلن یکی از بزرگترین خلبانان و انسان‌هایی است که تاریخ صنعت هوانوردی را به شکوه و عظمت برگردانده است. او به عنوان اولین آمریکایی در فضا پرواز کرده و برای مردمان آمریکا و سراسر جهان نمادی از پیشرفت و توانایی بشر در برابر مرزهای ناشناخته قرار گرفت. انتخاب وی در سال ۱۹۶۲ به عنوان خلبان فضاپیما مایع مربوط به برنامهٔ جان مکسون برای فضاپیماهای مردانه، به او شهرت بیشتری داد و او را به یک قهرمان ملی تبدیل کرد.

جان گلن در تاریخ ۱۸ فوریه ۱۹۲۱ در ایالت اوهایو متولد شد. پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه اوهایو در رشتهٔ مهندسی هوافضا، وی در نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا به عنوان خلبان جنگنده خدمت کرد. در جریان جنگ جهانی دوم، گلن در جنگل های اروپا و منطقهٔ آسیایی نبرد می‌داد و تجربیاتی ارزشمند از خلبانی را بدست آورد.

او در سال ۱۹۵۹ به ناسا (سازمان فضایی آمریکا) پیوست و به عنوان یکی از هفت خلبان فضاپیماهای مردانهٔ اولین گروه خلبانان فضاپیماهای مردانهٔ آمریکا انتخاب شد. در حالی که سیاست‌های تبلیغاتی و رقابتی بین ایالات متحده و شوروی در دههٔ ۱۹۶۰ به شدت گرم بودند، جان گلن به عنوان نمادی از توانایی و قدرت آمریکا در رقابت با شوروی برای اولین بار به فضا پرواز کرد.

در سال ۱۹۶۲، گلن به عنوان خلبان فضاپیما مایع انتخاب شد و در مأموریت فضاپیمای Friendship 7 به فضا پرواز کرد. این مأموریت که حدود ۵ ساعت و نیم به طول انجامید، گلن را به دور زمین برده و در بیش از ۴۸ بار اطلاعاتی از طریق رادیو به زمین انتقال داد. او توانست با موفقیت به زمین بازگردد و دریافت شهرتی جهانی که همچنان بر جای است.

با ورود گلن به فضا، آمریکا بر روی روزمهٔ خود در مسابقهٔ فضاپیماها پا را می‌گذاشت. او نه تنها به عنوان یک خلبان بلکه به عنوان یک قهرمان ملی نیز شناخته می‌شد. تا به امروز، خلبانی جان گلن به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای صنعت هوانوردی و فضایی تاریخ می‌ماند و همچنان در ذهن مردمان جهان زنده است. او نمادی از توانمندی بشر در مقابل مرزهای ناشناخته و تمامیت خلاقیت و شجاعت است.

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در email
Email
اشتراک گذاری در print
Print

با ما تماس بگیرید

02144672280

برای ما ایمیل ارسال کنید

info@homaatc.com

اینستاگرام ما

homa.atc@

ساعات کاری ما

شنبه تا چهارشنبه 8 الی16
پنجشنبه 8 الی 12

تهران – شهرک اکباتان – خیابان عموییان (بیمه پنجم) – نبش کوچه دوم غربی

مشاوره

تمامی حقوق این وب سایت متعلق است به مرکز آموزش های هوایی هما

https://mehdizenhari.comطراح وب سایت و هوش مصنوعی : مهدی زنهاری